srijeda, 26. ožujka 2014.

Mačke i vrt

     Jako volim te umiljate stvorove. Bila sam uvjerena da ih ne mogu uklopiti u vrtlarenje, što zapravo stoji kao istina. Tek kad zbrinete vlastito mače tada shvatite gdje je problem.
     Godinama sam imala toliko neugode s mačjim izmetom, da mi nije palo na pamet imati svog mačka. To je bio problem, ali je tu bio i odgovor, samo ga ja nisam vidjela.
     Kad me osvojio naš mačak trebalo je negdje smjestiti posudu za izmet. Ja sam to riješila tako da sam mu posudu stavila u suh prostor svog podruma. To nije isključivo kućni mačak. On ima slobodu ulaza i izlaza iz stana kad treba obaviti nuždu, a inače obitava na nekoliko mjesta u kući, koja su mu dopuštena. Uglavnom je jako uporan kod ulaska i izlaska. Visi tako dugo na kvaki vratiju dok se ona konačno ne otvore.
     Savršeno smo se dogovorili oko onog djela gdje bi on mogao ometati moje aktivnosti u vrtu. To biće nuždu obavlja na za to predviđenom mjestu i moje gredice imaju mira. Bitno je da smo se dobro uskladili, da moje gredice nisu njegov prostor za skladištenje.  To je bio problem kad nisam imala svoje mače, jer tada kao da su svi susjedni mačići dolazili baš na moje gredice. To se sad više ne događa.
     Bitno je osigurati suh prostor s pijeskom i imati na brizi redovito pražnjenje. Tako vaše presadnice, vaša hrana, neće mačkama biti zanimljive. Mačke samo žele svoj prostor za vršenje nužde, a ako imate rahlu zemlju, dobro ocjednu ona će biti mamac da svojim šapicama prave jamice i ugrožavaju povrtnjak.
     U njegovu  posudu stavljam pepeo od loženja drvima, pijesak, ili kombinaciju jednog i drugog, kako kad imam, tako da ne mora biti kupovni skupi materijal. Njih privlači mjesto na kojem nije potrebno uložiti veliki napor za kopanje, da bi napravili jamicu i da je suh.
     Budući su moje gredice vrlo rahle, tu je bilo njima najlakše kopati, a meni gotovo nemoguće obraniti. Uhvatili su naviku i to je postalo pravilo. 
     Kad sam nabavila vlastito mače potrudila sam se ponuditi meni praktično rješenje. Prije toga mi to nije palo na pamet. Osim što love i pritom se hvale pred vlasnikom, svojom prisutnošću popravljaju raspoloženje. Gotovo obožavam njihovo predenje, njihovu opuštenost i prirodnu lijenost, bezbrižnost, ali i energiju lovca, kojem ništa ne promakne. Znaju stvoriti gotovo komične trenutke kad nastoje kontrolirati kretanje svih živih stvorova u svom rajonu prebivanja.
     Uvijek ću imati mačka, sad kad znam kako uskladiti svoje i njegove potrebe.
     To biće osjeća naše dvorište kao svoj vlastiti teren, gdje je isključivo on gazda. Ovdje nema pristup drugi mačak, jer moj sve nadgleda. Ni jedan posao u vrtu ne može se obaviti bez njegove prisutnosti, na udaljenosti od 1-2 m.
     Stalno me prati, voli i pazi, a ujedno ne dopušta ostalom mačjem svijetu da posjećuje njegov teren. Tako da dolazi samo birano društvo, kojemu naš mačak daje dozvolu za pristup. Odličan način kontrole brojnosti svih dlakavih i pernatih stvorova. Stvar je vrlo jednostavna i prirodna, nešto kao po onoj poslovici: "Klin se klinom izbija".
     Sviđa mi se ideja zaštite mačaka u većim gradovima, te obilježavanje i registracija njihovih hranilišta. Došlo se do saznanja da održavaju ravnotežu, te onemogučavaju razmnožavanje miševa i štakora.
      Prihvatio se prirodni lanac prehrane i suživot s prirodom. Daleko je bolje stimulirati građane da ostatke hrane odlažu na za to predviđena mjesta, nego da bacaju u kontejnere, gdje će psi ionako razvuči, a štakori i miševi dokrajčiti. Još uvijek je taj užas stvarnost naših gradova, tako da se inicijativa registriranih hranilišta o kojima se priča u posljednje vrijeme čini velikim pomakom. Puno još tu treba učiniti i pozdravljam svaku akciju usmjerenu k tome.
      Na koncu, zar nije ljepše vidjeti ugojeno zdravo mače, nego štakore.
   .Mačje buhe koje zagorčavaju život ne trebaju biti prepreka da držimo te kućne ljubimce. Iz mog osobnog iskustva pokazalo se vrlo vrijednim imati vodeni usisavač. Tako usisane grinje ne mogu preživjeti, pa im znatno smanjite broj.Usisavajte svaki drugi treči dan, ako ih primjetite te tako prekidate ciklus razmnožavanja. Naravno, eterična ulja, naročito citrusna, su jako dobra. Ona tjeraju nametnike dalje od životinje.
    S tom kombinacijom, usisavanja i tretiranja  mačaka rješila sam i taj problem.
    Kod mene se znaju skupljati po petorica prijatelja i prijateljica mog ljubimca na jednom mjestu gdje je hladovina. Meni je to prekrasno i doslovno uživam u tome. To želim i Vama.
    .
       

Nema komentara:

Objavi komentar