ponedjeljak, 25. ožujka 2013.

Dobri stari dupli prozori

     Sad je sredina ožujka i ja sam napravila sjetvu mnogih biljaka.. Preporučujem, s obzirom na promjenu klime da si pomažete sa svim zaštićenim prostorima, većim čašama kod presadnje, kako bi biljkama osigurali dovoljno mjesta za ono razdoblje kad je još previše hladno stavljati ih van.

     Tu vam mogu pomoći zaštićeni balkoni, terase, lođe, dupli prozori, plastenici, sve.

Isplati se malo više raditi, zar ne?
     Biljke će doživjeti manji šok, ako ih sadimo s dobro razvijenom korijenovom balom, tako da će biti puno prije u cvatnji i plodu, nego da ih sijete tek onda kad to vrijeme vani dopušta.

     Danas je 23. ožujak 2013, a  ujutro -3. Nekad smo u to vrijeme već mazili prvi grašak, točnije, našla sam stari dnevnik radova u vrtu gdje piše da sam 26 veljače 1990., sijala salatu, mrkvu, peršin, celer, rotkvice i špinat. Jednostavno, vrijeme je bilo takvo da je bilo moguće Sad kad zatopli, to će se dogoditi naglo i neće odgovarati ni nama ni biljkama. Ekstremi su sve veći i biljke kad ih stavimo van pate jer ili je prehladno ili prevruće, ili presuho ili premokro. Sve je teže raditi. Osluškujmo, pomažimo biljkama. To je jako važno.
Lani je sredinom maja bilo toliko hladno da nisam  htjela iznositi rajčice i paprike nego sam radije pričekala dva tjedna. Zato jako volim mogućnosti koje pruža veća teglica i dobro osvijetljen zaštićen prostor. Iskoristite sve raspoložive opcije.
Vani je snježna mećava, a mladice nagovještaju proljeće
     Ja sam čak i grašak stavila u čaše, jer mlade vrške koji tek idu iz zemlje jako vole vrapci, i sve  pojedu do temelja.. Sada kad sadim u vrt žilave biljke visoke nekih 30 cm, oni ga više ne diraju ili nije toliko važno ako malo kljucnu, jer su biljke snažnije.  Uzmem čaše od pola litre, ispunim mješavinom zemlje i komposta i stavim po recimo 5 sjemenčica uz temperaturu od 10 do 13°C.

     U tome će one polagano rasti i razvijati podzemni i nadzemni dio.  Neke će već imati i vitice kad ih budemo stavljali van. Naravno, moramo paziti da nam se ne povežu, isprepletu. Tako im dajemo i svoju energiju, diramo ih, jačamo, što će nam poslije sigurno vratiti. Mudro je posegnuti i za bio-dinamičkim kalendarom i raditi s onim biljkama kako kalendar preporučuje.

Nema komentara:

Objavi komentar